J e g y z ő k ö n y v
Készült: Sajószöged Önkormányzat Képviselő-testületének 2012. szeptember 11-én megtartott
üléséről
Jelen vannak: dr. Gulyás Mihály polgármester, Vona Tamás alpolgármester, Bakos Gábor,
Okváth Dezsőné, Orliczki Frigyesné települési képviselők,
dr. Boros István címzetes főjegyző
Az ülésről igazoltan távol maradt: Vanyó István, Dr. Wirtz Ferenc települési képviselők
Meghívottként jelen van: Hajdu Ferencné vezető főtanácsos
Az ülésen hozott határozatok száma, tárgya:
69/2012. (IX.11.) sz. Tárgy: Tájékoztató az Önkormányzat 2012. I. félévi gazdálkodásáról
70/2012. (IX.11.) sz. Tárgy: Polgármesteri Hivatal Alapító Okiratának módosítása
71/2012. (IX.11.) sz. Tárgy: Sajószögedi Görög Katolikus Egyház támogatása
Az ülésen megalkotott rendeletek száma, tárgya:
17/2012.(IX.11.) önkormányzati rendeletét a képviselő-testület és szervei szervezeti
és működési szabályzatáról szóló 11/2011.(IX.1.) önkormányzati
rendelet módosításáról
dr. Gulyás Mihály polgármester köszöntötte a megjelenteket, megállapította, hogy az ülés határozatképes, a megválasztott települési képviselők közül öten jelen vannak, az ülést megnyitotta.
A polgármester javaslatot tett az ülés napirendjére, melyet Sajószöged Önkormányzat Képviselő-testülete egyhangúlag, 5 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbiak szerint fogadott el:
Napirend:
1./ Tájékoztató az Önkormányzat 2012. I. félévi gazdálkodásáról
Előterjesztő: dr. Gulyás Mihály polgármester
2./ a.) Javaslat a Polgármesteri Hivatal Alapító Okiratának módosítására
b.) Javaslat a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról
szóló 11/2011.(IX.1.) önkormányzati rendelet módosítására
Előterjesztő: dr. Boros István címzetes főjegyző
3./ Indítványok, javaslatok, képviselői előterjesztések
- 2 -
1./ Napirend: Tájékoztató az Önkormányzat 2012. I. félévi gazdálkodásáról
dr. Gulyás Mihály polgármester: az I. félévi gazdálkodás kiegyensúlyozott volt, likviditási gondok nem voltak. Az írásban kiadott anyaghoz kiegészítésként elmondta, hogy a Leader falumegújítási pályázat munkálatai befejeződtek, a pénzügyi elszámolás folyamatban van és sikerült lezárni a NagySajó Víziközmű Társulat pénzügyeit, így ez a hitelállomány megszűnt. Ebben az évben változott a beszámoló formája, mind az öt költségvetési szervről külön kellett elkészíteni.
Felkérte a Pénzügyi Bizottság elnökét, hogy a Bizottság javaslatát ismertesse.
Orliczki Frigyesné: a Pénzügyi Bizottság is most ismerte meg ennek az újfajta beszámolási rendszernek a szerkezetét. A Bizottság megállapította, hogy az önkormányzat a kötelező és önként vállalt feladatait jó színvonalon teljesítette, a vállalt feladatokat tudta finanszírozni. A gazdálkodás felelősségteljes és költséghatékony, a teljesítés időarányos. A beszámoló korrekt, precíz és a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően lett elkészítve.
Kérdés, hozzászólás: nem volt.
Sajószöged Önkormányzat Képviselő-testülete egyhangúlag, 5 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:
69/2012.(IX.11.) sz. Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Tájékoztató az Önkormányzat 2012. I. félévi gazdálkodásáról
Sajószöged Önkormányzat Képviselő-testület az Önkormányzat
2012. I. félévi gazdálkodásáról szóló tájékoztatót egyhangúlag
elfogadta.
Felelős: dr. Gulyás Mihály polgármester
Határidő: azonnal
2./ napirend: a.) Javaslat a Polgármesteri Hivatal Alapító Okiratának módosítására
b.) Javaslat a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról
szóló 11/2011.(IX.1.) önkormányzati rendelet módosítására
dr. Boros István: módosítani kell a Polgármesteri Hivatal Alapító Okiratát, mert a vonatkozó jogszabályok szerint az Polgármesteri Hivatal Alapító Okirata csak az alaptevékenységként végzett szakfeladatokat tartalmazhatja, az önkormányzat által végzett feladatokat törölni kell. Azok a szakfeladatok, amelyek kikerülnek a hivatal alapító okiratából, továbbra is megmaradnak, de mivel az önkormányzatnak nem lehet alapító okirata, ezért javaslom, hogy az SZMSZ függeléke tartalmazza a továbbra is kötelezően ellátandó önkormányzati feladatokat és javaslom ennek megfelelően az SZMSZ módosítását.
- 3 -
Orliczki Frigyesné: a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság a szóbeli kiegészítéssel együtt az előterjesztésnek megfelelően elfogadásra javasolja a Polgármesteri Hivatal Alapító Okiratának és az SZMSZ-nek a módosítását.
Kérdések, hozzászólások:
Bakos Gábor: csak áttesszük egyik helyről a másikra, de a tevékenység a hivatalnál marad? A Községüzemeltetési Kft. hová tartozik?
dr. Boros István: az önkormányzatot eddig a hivatal személyesítette meg, de az államháztartásról és a szakfeladatrendről szóló jogszabályoknak megfelelően el kellett különíteni a Hivatal alaptevékenységét és a kötelezően ellátandó önkormányzati feladatokat, kettévált a gazdálkodás is. Ez az önkormányzatra és az általa alapító okirattal létrehozott költségvetési szervekre vonatkozik.
A Kft. 100%-os önkormányzati tulajdonban van, de nem költségvetési szerv, más jogszabályok vonatkoznak rá, a gazdálkodása is teljesen elkülönül.
Sajószöged Önkormányzat Képviselő-testülete egyhangúlag, 5 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:
70/2012.(IX.11.) sz. Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Polgármesteri Hivatal Alapító Okiratának módosítása
Sajószöged Önkormányzat Képviselő-testülete a „Polgármesteri Hivatal Sajószöged” alapító okiratának módosítását az 1. melléklet szerint, az Alapító Okirat egységes szerkezetbe foglalását a 2. melléklet szerint elfogadja.
Felelős: dr. Gulyás Mihály polgármester
Határidő: azonnal
Sajószöged Önkormányzat Képviselő-testülete egyhangúlag,
ellenszavazat és tartózkodás nélkül megalkotta 17/2012.(IX.11.)
önkormányzati rendeletét a képviselő-testület és szervei szervezeti
és működési szabályzatáról szóló 11/2011.(IX.1.) önkormányzati
rendelet módosításáról.
/A rendelet a jegyzőkönyvhöz csatolva./
3./ Napirend: Indítványok, javaslatok, képviselői előterjesztések
dr. Gulyás Mihály polgármester: a sajószögedi Görög Katolikus Egyház szeretné kicseréltetni a 4 db zsalugáteres ablakot alumíniumra, amelynek költsége 600 e Ft. Ehhez kérnék az önkormányzat támogatását. Javaslom, hogy támogassuk 150 e Ft-tal a felújítást.
- 4 -
Orliczki Frigyesné: a Pénzügyi Bizottság is támogatja a javaslatot, amennyiben a kérelmet a megfelelő formában nyújtják be.
Bakos Gábor: műszakilag valóban jobb, ha alumíniumra cserélik azokat a nagyméretű ablakokat, hosszú időre megoldaná a problémát. A harangot is nemrég öntötték újra, nehéz helyzetben vannak, ezért javaslok részükre 200 e Ft támogatást.
dr. Gulyás Mihály: örültünk, hogy tavaly támogathattuk a harangcserét is, de ennyit kértek és a civil szervezetek támogatására megszabott keretünk van.
Orliczki Frigyesné: az egyházközségeknél gondot jelentenek a felújítások. A jogszabály most lehetőséget ad arra, hogy egyesületet hozzanak létre, így a vállalkozók tartós adományozási szerződés alapján tudnák támogatni az egyházakat. A támogatás nem csak pénz lehet, hanem elvégzett munka is. Amennyiben az egyházak képviselői szeretnék, akkor szívesen segítek nekik ezzel kapcsolatban.
Okváth Dezsőné: tájékoztatni kell erről a másik egyház képviselőit is.
Bakos Gábor a módosító javaslatát visszavonta.
Sajószöged Önkormányzat Képviselő-testülete egyhangúlag, 5 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:
71/2012.(IX.11.) sz. Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Sajószögedi Görög Katolikus Egyház támogatása
Sajószöged Önkormányzat Képviselő-testülete a sajószögedi Görög Katolikus
templom felújításához 150.000,-Ft támogatást nyújt a civil szervezetek részére
nyújtott támogatások elszámolási szabályai szerint.
A testület felkéri a polgármestert a szükséges intézkedések megtételére.
Felelős: dr. Gulyás Mihály polgármester
Határidő: azonnal
Egyéb előterjesztés nem lévén a polgármester az ülést berekesztette.
k.m.f.
dr. Gulyás Mihály dr. Boros István
polgármester címzetes főjegyző
-
melléklet
70/2012.(IX.11.) sz. Képviselő-testületi határozathoz
Sajószöged Községi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala Alapító Okiratát
Módosító Okirat
Sajószöged Község Önkormányzata Képviselő-testülete Sajószöged Községi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala 2009. június 01.-i dátummal kiadott alapító okiratát az alábbiak szerint módosítja:
-
Az Alapító Okirat bevezető része helyébe az alábbi szöveg lép:
„Sajószöged Község Önkormányzata Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 38.§ (1) bekezdése, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 8. § (1) bekezdés b) pontja, valamint a szakfeladatrendről és az államháztartási szakágazati rendről szóló 56/2011.(XII.31.) NGM rendelet 1. mellékletében foglaltak alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Kormányrendelet 5. § (1)-(2) bekezdése szerinti tartalommal az alábbi alapító okiratot adja ki:”
-
Az Alapító Okirat következő szövege törlésre kerül:
„Létrehozásáról rendelkező határozat: 143/2001.(XI.22.) sz. KT.”
-
Az Alapító Okirat következő szövege törlésre kerül:
„ Jogszabályban meghatározott közfeladata, szakágazati besorolás:
Az önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátása.
841105 Helyi önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége”
és helyébe a következő szöveg lép:
„Közfeladata:
A helyi önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátása.”
-
Az Alapító Okirat következő szövege törlésre kerül:
„Alaptevékenységei szakfeladatrend szerint:
2009. december 31.-ig:
452025 Helyi közutak, hidak, alagutak létesítése és felújítása
552411 Munkahelyi vendéglátás
642024 Városi és kábeltelevíziós rendszerek üzemeltetése
701015 Saját vagy bérelt ingatlan hasznosítása
702012 Ingatlankezelés, -forgalmazás, -közvetítés, -becslés (megbízásos alapon)
751153 Önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége
751175 Országgyűlési képviselőválasztással kapcsolatos feladatok végrehajtása
751186 Önkormányzati képviselőválasztással kapcsolatos feladatok végrehajtása
751670 Polgári védelmi tevékenység
751757 Önkormányzati, valamint többcélú kistérségi társulási intézmények ellátó, kisegítő szolgálatai
751845 Város- és községgazdálkodási szolgáltatás
751856 Települési vízellátás és vízminőség védelem
- 2 -
751867 Köztemető fenntartási feladatok
751878 Közvilágítási feladatok
751922 Önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások elszámolásai
751966 Önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások feladatra nem tervezhető elszámolása
751999 Finanszírozási műveletek elszámolása
805915 Oktatási célok és egyéb feladatok
851219 Háziorvosi szolgálat
851297 Védőnői szolgálat
853136 Gyermek- és ifjúságvédelem feladatai
853233 Házi segítségnyújtás
853244 Családsegítés
853255 Szociális étkeztetés
853311 Rendszeres szociális pénzbeli ellátások
853322 Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátások
853333 Munkanélküli ellátások
853344 Eseti pénzbeli szociális ellátások
853355 Eseti pénzbeli gyermekvédelmi ellátások
901116 Szennyvízelvezetés és kezelés
901215 Településtisztasági szolgáltatás
924047 Sportcélok és feladatok
2010. január 01.-től:
562917 Munkahelyi étkeztetés
562919 Egyéb étkeztetés
562920 Egyéb vendéglátás
602000 Televízió-műsor összeállítása, szolgáltatása
681000 Saját tulajdonú ingatlan adásvétele
682001 Lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése
813000 Zöldterület-kezelés
821900 Fénymásolás, egyéb irodai szolgáltatás
841112 Önkormányzati jogalkotás
841114 Országgyűlési képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
841115 Önkormányzati képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
841117 Európai parlamenti képviselőválasztáshoz kapcsolódó tevékenységek
841118 Országos és helyi népszavazáshoz kapcsolódó tevékenységek
841126 Önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége
841127 Települési kisebbségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége
841192 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
841226 Vízügy területi igazgatási és szabályozása
841401 Önkormányzatok közbeszerzési eljárásainak lebonyolításával összefüggő szolgáltatások
841402 Közvilágítás
841403 Város-, községgazdálkodási m.n.s. szolgáltatások
841901 Önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások elszámolásai
842541 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
856000 Oktatást kiegészítő tevékenységek komplex támogatása
856099 Egyéb oktatást kiegészítő tevékenység
862101 Háziorvosi alapellátás
- 3 –
862102 Háziorvosi ügyeleti ellátás
869041 Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás
882000 Önkormányzati szociális támogatások finanszírozása
882111 Rendszeres szociális segély
882112 Időskorúak járadéka
882113 Lakásfenntartási támogatás normatív alapon
882114 Helyi rendszeres lakásfenntartási támogatás
882115 Ápolási díj alanyi jogon
882116 Ápolási díj méltányossági alapon
882117 Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás
882118 Kiegészítő gyermekvédelmi támogatás
882119 Óvodáztatási támogatás
882121 Helyi eseti lakásfenntartási támogatás
882122 Átmeneti segély
882123 Temetési segély
882124 Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás
882125 Mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása
882129 Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások
882202 Közgyógyellátás
882203 Köztemetés
889201 Gyermekjóléti szolgáltatás
889921 Szociális étkeztetés
889922 Házi segítségnyújtás
889924 Családsegítés
889942 Önkormányzatok által nyújtott lakástámogatás
889943 Munkáltatók által nyújtott lakástámogatások
890301 Civil szervezetek működési támogatása
890441 Közcélú foglalkoztatás
890442 Közhasznú foglalkoztatás
890443 Közmunka
910123 Könyvtári szolgáltatások
910502 Közművelődési intézmények, közösségi színterek működtetése
931102 Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése”
és helyébe a következő szöveg lép:
„Alaptevékenysége az államháztartás szakágazati rendje szerint:
841105 Helyi önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások igazgatási
tevékenysége
Alaptevékenysége az államháztartási szakfeladatok rendje szerinti bontásban:
841112 Önkormányzati jogalkotás
841114 Országgyűlési képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
841115 Önkormányzati képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
841117 Európai parlamenti képviselőválasztáshoz kapcsolódó tevékenységek
841118 Országos és helyi népszavazáshoz kapcsolódó tevékenységek
- 4 -
841126 Önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége
841133 Adó, illeték kiszabása, beszedése, adóellenőrzés
841173 Statisztikai tevékenység
841907 Önkormányzatok elszámolásai a költségvetési szerveikkel
889943 Munkáltatók által nyújtott lakástámogatások”.
-
Az Alapító Okirat következő szövege törlésre kerül:
„Alapítói jogokkal felruházott irányító szerv neve, székhelye:
Sajószöged Község Önkormányzatának Képviselő-testülete
3599 Sajószöged Ady Endre út 71.”
és helyébe a következő szöveg lép:
„Irányító szerve:
Sajószöged Község Önkormányzatának Képviselő-testülete
3599 Sajószöged Ady Endre út 71.”
-
Az Alapító Okirat következő szövege törlésre kerül:
„Típus szerinti besorolása:
A tevékenység jellege alapján: közhatalmi költségvetési szerv.
Feladatellátáshoz kapcsolódó funkciója szerint: önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv.”
és helyébe a következő szöveg lép:
„Gazdálkodási besorolása: Önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv.
Törzsszáma: 348605
KSH statisztikai számjel: 15348609-8411-325-05
Adószám: 15348609-2-05
Bankszámlaszám: 11734114-15725778”
-
Az Alapító Okirat következő szövege törlésre kerül:
„Foglalkoztatottjaira vonatkozó foglalkoztatási jogviszony(ok) megjelölése:
Közhatalmi, irányítási, ellenőrzési, felügyeleti valamint ügyviteli feladatokat ellátó foglalkoztatottjainak jogviszonya köztisztviselői jogviszony, ez esetben a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény rendelkezései az irányadók.
Foglalkoztatottjainak jogviszonya fő szabály szerint köztisztviselői jogviszony, ez esetben a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény rendelkezései az irányadók.
Közszolgáltatási feladatokat ellátó foglalkoztatottjainak jogviszonya lehet közalkalmazotti jogviszony, ez esetben a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény rendelkezései az irányadók.
Egyes foglalkoztatottjainak a jogviszonya lehet munkavállalói jogviszony, akikre nézve a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény rendelkezései az irányadók.
Egyéb foglalkoztatásra irányuló jogviszonyra a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény rendelkezései az irányadók.”
- 5 -
és helyébe a következő rendelkezés lép:
„Foglalkoztatottjaira vonatkozó foglalkoztatási jogviszony(ok) megjelölése:
Közhatalmi, irányítási, ellenőrzési, felügyeleti valamint ügyviteli feladatokat ellátó foglalkoztatottjainak jogviszonya köztisztviselői jogviszony, ez esetben a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló 2011. évi CXCIX. törvény rendelkezései az irányadók.
Foglalkoztatottjainak jogviszonya fő szabály szerint köztisztviselői jogviszony, ez esetben a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló 2011. évi CXCIX. törvény rendelkezései az irányadók.
Közszolgáltatási feladatokat ellátó foglalkoztatottjainak jogviszonya lehet közalkalmazotti jogviszony, ez esetben a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény rendelkezései az irányadók.
Egyes foglalkoztatottjainak a jogviszonya lehet munkavállalói jogviszony, akikre nézve a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény rendelkezései az irányadók.
Egyéb foglalkoztatásra irányuló jogviszonyra a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény rendelkezései az irányadók.”
-
Jelen Módosító Okirat a törzskönyvi nyilvántartásba történő bejegyzés napjával lép hatályba.
Az Alapító Okirat jelen Módosító Okirattal nem érintett részei változatlan tartalommal maradnak hatályban.
Sajószöged, 2012. szeptember 11.
dr. Gulyás Mihály dr. Boros István
polgármester címzetes főjegyző
-
melléklet
70/2012.(IX.11.) sz. Képviselő-testületi határozathoz
Sajószöged Községi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala
ALAPÍTÓ OKIRATA
(A módosításokkal egységes szerkezetben, a módosítások a törzskönyvi
nyilvántartásba történő bejegyzés napjával lépnek hatályba.)
Sajószöged Község Önkormányzata Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 38.§ (1) bekezdése, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 8. § (1) bekezdés b) pontja, valamint a szakfeladatrendről és az államháztartási szakágazati rendről szóló 56/2011.(XII.31.) NGM rendelet 1. mellékletében foglaltak alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Kormányrendelet 5. § (1)-(2) bekezdése szerinti tartalommal az alábbi alapító okiratot adja ki:
-
A költségvetési szerv
Neve: Sajószöged Községi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala
Székhelye: 3599 Sajószöged, Ady Endre út 71.
-
Közfeladata:
A helyi önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátása.
-
Alaptevékenysége az államháztartás szakágazati rendje szerint:
841105 Helyi önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások igazgatási
tevékenysége
-
Alaptevékenysége az államháztartási szakfeladatok rendje szerinti bontásban:
841112 Önkormányzati jogalkotás
841114 Országgyűlési képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
841115 Önkormányzati képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
841117 Európai parlamenti képviselőválasztáshoz kapcsolódó tevékenységek
841118 Országos és helyi népszavazáshoz kapcsolódó tevékenységek
841126 Önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége
841133 Adó, illeték kiszabása, beszedése, adóellenőrzés
841173 Statisztikai tevékenység
841907 Önkormányzatok elszámolásai a költségvetési szerveikkel
889943 Munkáltatók által nyújtott lakástámogatások
-
Illetékességi területe: Sajószöged Község közigazgatási területe
-
Irányító szerve:
Sajószöged Község Önkormányzatának Képviselő-testülete
3599 Sajószöged Ady Endre út 71.
- 2 -
-
Gazdálkodási besorolása: Önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv.
Törzsszáma: 348605
KSH statisztikai számjel: 15348609-8411-325-05
Adószám: 15348609-2-05
Bankszámlaszám: 11734114-15725778
-
Vezetőjének kinevezési, megbízási, választási rendje:
A jegyző kinevezésének rendje: Sajószöged Község Önkormányzatának Képviselő-testülete – pályázat alapján – a jogszabályban megállapított képesítési követelményeknek megfelelő jegyzőt nevez ki. A kinevezés határozatlan időre szól.
-
Foglalkoztatottjaira vonatkozó foglalkoztatási jogviszony(ok) megjelölése:
Közhatalmi, irányítási, ellenőrzési, felügyeleti valamint ügyviteli feladatokat ellátó foglalkoztatottjainak jogviszonya köztisztviselői jogviszony, ez esetben a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló 2011. évi CXCIX. törvény rendelkezései az irányadók.
Foglalkoztatottjainak jogviszonya fő szabály szerint köztisztviselői jogviszony, ez esetben a a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló 2011. évi CXCIX. törvény rendelkezései az irányadók.
Közszolgáltatási feladatokat ellátó foglalkoztatottjainak jogviszonya lehet közalkalmazotti jogviszony, ez esetben a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény rendelkezései az irányadók.
Egyes foglalkoztatottjainak a jogviszonya lehet munkavállalói jogviszony, akikre nézve a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény rendelkezései az irányadók.
Egyéb foglalkoztatásra irányuló jogviszonyra a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény rendelkezései az irányadók.
-
Kisegítő és vállalkozási tevékenységet a költségvetési szerv nem végez.
Záradék:
Sajószöged Község Önkormányzatának Képviselő-testülete 143/2001.(XI.21.) sz. KT határozatával jóváhagyott alapító okiratot a 140/2007.(XII.21.) 383.sz., a 38/2009.(V.26.) sz., valamint 70/2012.(IX.11.)sz. határozatával módosította.
Sajószöged, 2012. szeptember 11.